sumatra beautiful - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu sumatra beautiful - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

sumatra beautiful

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

24 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

beste mensen, op maandag zijn wij vertokken uir medan.
we zijn toen naar het toba meer gereden, een 6 uur durende reis, aangezien het verkeer hier een chaos is ging best wel traag, het lijkt net colombo (sl) oude huisjes stinken op straat veel brommers, echt geweldig om te zien hier de omgeving.

hoe verder we van de drukke stad weg gingen hoe mooier het uitzicht werd , hoge bergen mooie groene natuur echt onbeschrijfelijk, het werd ook steeds warmer, de reis naar toba meer is goed bevallen onderweg nog een paar keer gestopt, wat een aandacht krijgen wij hier echt niet normaal maar wel leuk.

aangekomen bij toba meer kregen we allemaal kippevel zo adembenement mooi echt ongelijfelijk het erg mystiek en rustig, met de boot vaarde we naar het eiland midden op toba, waar we twee cdagen blijven, dit meer is trouwens 500 meter diep.

na drie kwartier gevaren te hebben kwamen we aan op het eiland,echt prachtig hier hoge bergen rijstvelden noem het maar op.

dag 2 aan het toba eiland hebben we een excusie gedaan bij de batak mensen, deze mensen leefde echt op een gruwelijke manier, mensen werden hier als ze een misdaad hadden gedaan, eerst een maand in de gevangenis gezet een open hok waar mensen stenen konden gooien en op diegene spugen, daarna werden ze gevild om te lijden, zout en citroen werd er over heen gegooid, daarna onthoofd, en vervolgens in stukken gehakt en opgegeten en het bloed werd opgedronken,(sorry voor deze vieze deatails).

veder hebben we ook de traditionele batak dans gezien met nog een aantal nederlandse touristen, vervolgens mochten wij ook mee dansen met het dorpshoof, ik was de enige jongen die meedeed haha wel erg leuk.

vervolgens ben ik nog hard op me bek gegaan eddy filmde mij terwel ik aan zo'n bosje takken hangde en ik tarzan na deed was erg komiesch heb wel pijn in me schouders haha

we hebben nog een koningsgraf bezocht was ook indrukwekend,
s'middags hadden we twee scooters gehuurd om door het eiland te rijden echt geweldig dit was echt mooi en bijzonder om door dit eiland te rijden.

morgen gaan we weg hier meer richting de jungle waar we echte wilde oeran oetangs gaan zien.

he mensen nog heel erg bedankt voor jullie reacties

slemat malam

• 24 Augustus 2010 - 17:28

Opa:

Hallo.Kinders.jullie reisverslag gelezen Heel mooi Niet zeeziek geweest op de boot Jullie gaan ook naar de oeran oetangs Die zijn natuurluk blij dat ze tarzan weer zien Nog fijne dagen Eneen dikke kus Opa

• 24 Augustus 2010 - 17:42

Ma Goree:

Hallo allemaal hier weer een bericht van je moedertje En je oma wat een mooie reis weer ik jou wel eens willen zie hangen mel maar jaen was al in de beurt toch ha ha morgen zullen jullie ook wel een mooie dag hebben ik zie het allemaal wel weer ik wens jullie een hele fijne dag weer heel veel liefs van ons a love yoexxx

• 24 Augustus 2010 - 18:18

Ma:

Hallo lieverds,leuk dat ik zo kan meelezen wat jullie aant doen zijn.Heel veel plezier,hier is alles oke
    X ma

• 24 Augustus 2010 - 19:13

Jessica Sinay:

Hiiii, selamat malam, als het goed is, is het bij jullie ergens midden in de nacht.

wat een indrukken allemaal die op jullie afkomen. Hoe vinden jullie het tot nu toe?

Ben benieuwd naar je volgende verslagje. Ennuh met je Blackberry in het buitenland???

xxx ade kaka (vraag dat maar aan Eddy

• 25 Augustus 2010 - 15:33

JJ Di Sanur Bali:

heey reizigers. heb jullie blog ondertussen ook gevonden. hahaha. ik heur t wel als jullie op bali zijn ;-)

+6281237074036

• 25 Augustus 2010 - 15:37

Ronnie & Sunny:

Ha die allemaal , klinkt , leest goed!!! Ga vooral zo door :) , ik laat Oma H. ff ( bijna) alles lezen ( zal wel voorlezen worden hahaha .... ga de reisverslagen op de PSP overzetten , kan ik het zelf ook lezen. wat is dat internet toch een focking goeie uitvinding. Ga zo de site ff verder checken , kijken of er ook foto's bij staan. voor nu , nog erg veel plezier en geniet.

xxxx ook van Sunny

• 26 Augustus 2010 - 19:11

Ronnie & Sunny:

Hé Mel , hoop dat alles klaar is met rommelen van binnen!!

laters :)

• 27 Augustus 2010 - 17:20

Bbqm:

he luitjes,

We hebben weer genoten van alle verhalen tot nu toe en hopelijk ven alles wat er nog gaat komen. Gaat alles goed met jullie? Als we de dagen nu tellen zullen jullie zo langzamerhand wel richting Jakarta gaan en daarna naar Ambon. Aangezien we natuurlijk ook met foto's verwend willen worden hebben we jullie er wat geschonken (hopende dat het plaatsen etc. gaat lukken)
    Nou genieten jullie maar lekker van alles en we zien weer uit naar een mooi verhaal

liefs
    bbqm

• 27 Augustus 2010 - 19:23

C&M Uit Krimpen:

Leuk hoor die foto's op schiphol, het is net alsof wij gingen (ja, naar huis!!!)
    Leuk de reisverslagen van wat jullie al hebben gezien en wij zijn benieuwd naar wat jullie nog meer gaan zien. Groetjes C&M.

• 27 Augustus 2010 - 22:35

Neefie:

hey luitjes,

heel indukwekkend, omt te lezen wat jullie allemaal meemaken en zien. ben wel jaloers!!
    en wat super gaaf dat jullie oeran oetangs gaan zien.

en dew een tip:
    doe jij volgende keer maar jane na hoef je ook nie te gaan slingere whaha.

dikke kus voor allemaal en w8 op het nieuwe verslag.

kus nick en jen