ha ha haai ambon manise - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu ha ha haai ambon manise - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

ha ha haai ambon manise

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

07 September 2010 | Indonesië, Batavia

Beste mensen de afgelopen dagen zijn goed bevallen hier in Ambon.
We hebben veel leuke dingen gedaan.
We hebben een tocht gemaakt diep de jungle in, was ongeveer 2 uur lopen, maar dit was letterlijk een jungle tocht, modderpoelen, riviertjes enz, het was ook nog eens super warm, maar was echt geweldig om dit te mogen meemaken, ik liep helemaal voorop samen met de neefjes van eddy.
Aangezien wij echt ongelofelijk snel liepen waren wij er een uur eerder dan de rest.

Aangekomen bij het stuk grond van eddy’s vader, begonnen zijn neefjes al met bos kappen, even later kwam een andere neef er ook bij , die had een extra mes bij zich, dus ik hielp ze ook even mat kappen.
De jungle tocht was geweldig.

Verder zijn we veel in waai geweest, veel familie bezocht, en zijn we ook nog naar het strand geweest, hier op waai. Waar ik ongelofelijk veel vrienden heb gemaakt, er waren heel wat jongens aan het voetballen, ze vroegen aan mij of ik mee wou doen, dat deed ik uiteraard.
Was echt leuk, ze kunnen hier niet zo goed Engels, dus alles ging met gebaren.
Echt prachtig om te zien allemaal.
Ook zijn we nog naar de kerk geweest, ondanks dat ik er niet veel van versta vond ik
Het toch een mooie kerkdienst, het mooiste was een groepje blinde mensen, die een prachtig liedje zongen.

Ook zijn we nog gaan shoppen in Ambon stad, een grote moslim winkelcentrum, waar ze echt van alles hebben.
We hebben ons even flink uitgeleefd.

Ook zijn we nog naar een andere eiland gevaren met de speed.
Het eiland, saparera, als ik dit goed schrijf.
Het was ongeveer driekwartier varen, met een behoorlijke snelheid.
Het uitzicht was adembenemend, prachtig al die bounty eilandjes.
Het weer was ook echt mooi, waar door alles er nog mooier uitziet.
Aangekomen op het eiland, hebben we een busje gehuurd, met chauffeur.
Met het busje reden we naar een mooi oud fort, waar we een hele tijd zijn verbleven.
Op het ford hadden we namelijk ongelofelijk mooie uitzicht.
Uiteindelijk zijn we met de speed weer terug gevaren naar Ambon.

Na dit avontuur zijn we nog even naar waai gegaan, bij tante Saar.
Na een poosje zijn we weer terug naar het hotel gegaan.
Nu moeten we onze backpack klaar maken, want morgen gaan we naar Seram, voor drie dagen.
Onze koffers blijven in het hotel, dus weer een nieuwe avontuur.
Op Seram gaan we familie opzoeken en we gaan het land bekijken, seram is veelste groot om te zien in drie dagen, maar we kunnen wel een gedeelte zien.

laterzzzzzzzzzz

• 07 September 2010 - 08:47

Ronnie & Sunny:

Ha die vakantie gangers , gaat goed zo hé? Ziet er allemaal erg goed en mooi uit. Ga vooral door met die verslagen , We zitten ze hier met veel plezier te lezen!! Groetjes vanuit een fris en bewolkt Nederland... xx ook van Ma en Ed

• 07 September 2010 - 09:30

Ma Goree:

hallo lieverds blij dat ik weer wat hoor van jullie wat zien jullie veel he het lijk mij prachtig allemaal nu gaan je weer wat anders zien ik las dat je flink wat inkopen heb gedaan dan hebben jullie overgewicht als je terug kom ha ha het is nu aftellen he geniet er nog maar van blij dat het goed weer is hier alles goed ik kijk al weer uit naar het volgende verslag allemaal een dikke knuffel van ons en een poot van kilat xxxxxxxx

• 08 September 2010 - 09:54

Ricardo:

Mooie foto's jongens!

Klinkt allemaal erg boeiend die verhalen. Is weer eens wat anders dan die zon strand en zee vakantie van die nederlanders haha!

Veel plezier en verder gewenst.. en Meller.. dat wordt flink trainen maat.

Ciao!

• 12 September 2010 - 17:03

Maxime:

Hoi iedereen,

Echt super leuk om alles te lezen! Krijg echt hartstikke heimwee naar iedereen.. Doe de groetjes daar en vooral aan oma Saar, ik mis haar zo erg =(
    Genieten jullie lekker van alles! En laat alles lekker over je heen komen, het is echt een geweldige ervaring! We denken aan jullie..

Groetjes,

reisverslag van dewi ambon

07 September 2010

ha ha haai ambon manise
Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

Hallo lieve familie, vrienden en special one's (wat jullie natuurlijk zijn ;) Onze reis naar Maluku/Ambon gaat bijna beginnen! Eigelijk is het al een klein beetje begonnen, want grotendeels was net familie Matahelumual gezellig op bezoek geweest, om ons alvast een goede reis te wensen en om de nodige pakketjes/foto's mee te geven, die wij dalijk aan de verdere familie door geven. Tot horens in Indonesie and Maluku! Eddy, Tonny, Melvin en Dewi

Actief sinds 15 Aug. 2010