reisverslag van dewi ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu reisverslag van dewi ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

reisverslag van dewi ambon

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

07 September 2010 | Indonesië, Batavia

Alowa!

Sorry dat ik even een paar dagen niet meer geschreven heb, dit komt eigenlijk meer
Uit luiheid ;) hehe
Dus ik ga nu even hard terugdenken, wat we allemaal gedaan hebben…

We zijn ondertussen naar Ambon stad geweest. Hier kan je overdekt winkelen en is er van alles te koop. Jammer dat je steeds tijdens het winkelen heel de tijd ALLAH JALLA geblerrrr hoor!
Is het niet savonds voordat je gaat slapen dan ook al tijdens een rustig moment winkelen….
(Niet dat het echt rustig is want we worden toch wel aangegaapt door 100 man, maar goed)

Ik kocht hier een meidentijdschrift om aan een nichtje te geven van Eddy, (Hier koopt men dat niet snel voor zich zelf, want dit is voor hun erg duur.) Het tijdschrift kostte 15 000 roepties wat ook duidelijk vermeld stond 2x zelfs en bij het afrekenen moest ik toch echt 20 000 roepies geven het verschil is iets van 40 50 eurocent, maar toch hallo lekker makkelijk, ze zei ja dat is onze winst! PFF
Ik hou mij netjes in om maar niet te zeggen wat voor een vrouw het was! Maar wel een die daarna wel even flink mijn dag verziekt had! Misschien kan je het niet geloven, maar ik had even geen zin in winkelen…. ;)

We zijn ook weer op familie bezoek geweest. Deze mensen hadden een kind van 4 of zo bij zich, wij dachten allemaal dat hij vast een kleinzoon was, maar dat was dus niet zo hij was dus echt een nakomertje en deze mensen waren zeker in de 50/60! Hehehe tja alles kan!
Hier hadden ze ook honden, een was net bevallen en had net puppy’s, tegen de moeder hond die dus net bevallen was, waren ze nou niet echt aardig. Toen mochten we even kijken bij de 6 puppy’s, ook daar deed ze ze nou niet echt lief terug zetten op de grond! Weet niet wat dat is hor, dat mensen zo lelijk doen tegen honden en andere dieren, ze doen je niks kwijt en blijven je altijd trouw! ;(

Ook hebben we pas echt een jungle tocht gemaakt, dit was niks vergeleken bij de tocht door het oerwoud bij de oerang oetangs! :D We dachten allemaal nou voorzicht lopen, langs de kant ,want ja dan wordt je niet vies, nat en blubberig, maar ja dan moet je ineens letterlijk gewoon door een stuk modderplas heen dus ja dan heb je geen keus en wordt je vanzelf wel vies! HAHA, oooo wat een tocht was dat. We deden dit, omdat we naar een stuk land van Eddy’s vader gingen bekijken. We
Dachten ow dat doen we wel even, nou NIET DUS pff haha we hebben zeker wel 2,5 uur gelopen.
En telkens als Eddy of iemand anders zei ja we zijn er bijna want ons hoop geef, wat dus niet zo was dat we er bijna waren moesten we en maar lopen, lopen, lopen (jalang).

We erg want vroeger toen hier de oorlog uitbrak zijn de mensen gevlucht naar de jungle en moesten zij ook deze toch maken, dan zelfs wel veel langer en dan met ANGST, PIJN EN VERDRIET!
Of je nu oud, jong, ziek of brak was, men moest wel deze tocht maken of je nou wou of niet want anders werd je AFGESLACHT!.....

Een van de echte jungle mannen (neven van) liepen dus echt met kapmes en blote voeten en al zo door de jungle heen. En als lunch snack…. DIKKE VETTE LARVEN! Jaja Eddy heeft er ook een genomen levend en wel haha Mel niet… Mist heel wat protentiene nou ;P
Na de jungle toch zaten Mel, Ed en ik helemaal onder de bulten, Ma had helemaal niks (kwam pas een paar dagen later wat bultjes opzetten ;)). Desi een nicht van Eddy, zij was onze vrouwelijke steun en toeverlaat had letterlijk helemaal geen bultje of schrammetje niks!

Ik schrijf nog steeds al onze gebeurtenissen door elkaar heen, want zoals ik al zei heb een paardagen overgeslagen ;) Mag toch wel hej als je vakantie hebt…. ;)

Ik heb me een paar daagjes niet zo lekker gevoeld, beetje keelpijn. Leek wel of er griep opkomst was, maar gelukkig trekt het weer weg. Komt door de airco in de bus en hotel denk ik, steeds in verschillende temperaturen ben je warm, koud en ga zo maar door.
Het eten komt wel een beetje mn neus uit haha heb nu noodels , rijst in bijna alle versies roerbak groenten wel gegeten haha, we eten gelukkig ook wel chicken sandwiches met patatjes en gaan zo nu en dan wel ff lekker naar de kentucky, maar toch HOLLANDSE OPA EN OMA PRAK PEEN EN UIEN of Hollandse boterham met echte kaas zou wel lekker zijn haha.

We zijn gisteren naar Sepuara geweest, dat is weer een ander Moluks eiland. We hebben een speetboot gehuurd, (volgens mij zijn we wel een beetje opgelicht kwa prijs, maar het was het tochtje waard.) Onderweg aan de linkerkant zagen we weer een ander Moluks eilands: HARUKU jaja Jessica S. We hebben het gezien, erg groot eiland ook met veel palmbomen en veel kleine strandjes. Erg mooi (bakus)!

Over het strand gesproken, hier nog een mooi verhaal:
We zijn al een paar keer op dit strand hier in Waai geweest, deze keer na de kerk zijn we weer gegaan. Mega druk, niks voor ons tenminste als je lekker voor je rust wil zijn hier niet als je echt weer dus 30 man aangegaapt wordt en dan voor mama als mooie blanke vrouw.
Het was echt niet leuk dat aangapen. Ze zijn uiteindelijk ergens anders gaan liggen, waar ze dus ook wel weer (allicht hej) aangegaapt werden, totdat Eddy er wat van zei.
Ik bleef wachten op Mel, hij was ondertussen aan voetballen met een groep jongens.
Ik bleef netjes keurig zitten op ons duur gehuurde blauwe zeilkleed.
Mel zn schoenen werden ook bijna gejat. Opeens kwam er een meisje een klein stukje op mn kleed zitten, ze zat dan wel een inimini pini stukje op mn kleed maar dan nog! Haha tja maar ach ik dacht laat , maar totdat er… INEENS EEN DIKKE NATTE VROUW EROP GING ZITTEN! Ik ben gekke hekki niet! Dus ik trok dat kleed een stukje onder haar vandaan… Nou ze had het gelukkig geweten ook want ineens deden ze poeslief en vroegen ze of ik mee wou doen met een spel.

K MOET NU WEER VERDER WANT WE GAAN NU NAAR CERAM.
Ik maak het nog wel af…

Dikke kus ga jullie goed we zijn al over de helft dus bijna tot gauwxxxx

  • 07 September 2010 - 10:35

    Ma Goree:

    hoi dew je heb je schade in gehaald hoor met schrijven je ga nu echt de hollansse pot missen he je zal wel lekker een bordje tomaten soep lusten denk ik maar wat leuk is dat zeg als je steeds aangegaapt word en van die hondjes is het ook zielig dan hebben ze het hier maar goed bij niet allemaal natuurlijk was dat dikke mens wezen zwemmen dan dat ze zoo nat was ja je heb er rare mensen bij net als hier maar je ziet wel veel ik hoop dat jullie vandaag ook weer een fijne dagen hebben een dikke kus allemaal tot schrijfs weer doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiixxxxxxxxxxxx

  • 07 September 2010 - 17:04

    Natasja:

    Hallo,

    Ik kwam via google bij jullie blog terecht. Ik ben namelijk opzoek naar informatie over de Molukken. En zal ook ongeveer dezelfde (1ste keer) route doen en familie in Waai en Piru bezoeken. Leuk om dit alles te lezen weet ik ook een beetje wat er te doen/zien is is wel handig aangezien ik niet met een groep ga.

    Amatoo!

  • 09 September 2010 - 09:58

    Kev En Eef:

    Wat een heerlijk warrig verhaal Deew.. hehehe.. zeker vakantie he :-P

    Zeg maar tegen Mel dat het geen broer van mij is.,.. proteïnes overslaan.. tsja wat maakt t nou uit dat die larven bewegen.. eiwitten zijn eiwitten..hahaha

    kussie van ons

  • 09 September 2010 - 10:25

    Eef:

    Hahaha wat een verhaal, vooral dat in de stad en op het strand.
    Geweldig!

    Nog heel veel plezier daar en doe voorzichtig

    Kus eef

  • 13 September 2010 - 15:50

    Ronnie & Sunny:

    goeie verhalen dames en heren , ben ze weer aan het opsparen , dan print ik ze uit om ze later aan ma te geven. heeft die wat te lezen als ze zich verveelt :) .... leuke pics mooie vakantie , vooral zo door gaan , laters xxxxx

  • 17 September 2010 - 08:37

    Ma:

    hoi lieverds ,leuk even weer wat te lezen.Alles is goed hier.Ik ben nu bij Ria en Anton jullie krijgen de groeten van hun.Bijna weer zover dat jullie naar huis komen ik kijk ernaar uit.Fijn om jullie weer te zien en erg benieuwd naar de verhalen.Dikke kus tot zondag XX Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2010

Dewi

17 September 2010

eddy verslag deel 2

15 September 2010

verhaal van eddy

07 September 2010

reisverslag van dewi ambon

07 September 2010

ha ha haai ambon manise
Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

Hallo lieve familie, vrienden en special one's (wat jullie natuurlijk zijn ;) Onze reis naar Maluku/Ambon gaat bijna beginnen! Eigelijk is het al een klein beetje begonnen, want grotendeels was net familie Matahelumual gezellig op bezoek geweest, om ons alvast een goede reis te wensen en om de nodige pakketjes/foto's mee te geven, die wij dalijk aan de verdere familie door geven. Tot horens in Indonesie and Maluku! Eddy, Tonny, Melvin en Dewi

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 33508

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2010 - 19 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: