Selemat Malam, Goedeavond! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu Selemat Malam, Goedeavond! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

Selemat Malam, Goedeavond!

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

22 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo der love love one´s :D

Als allereerste we zijn goed aangekomen!

Hier ons eerste reiservaring:

Sumatera, Medan

Melvin en ik zitten nu GEFRUSTREERD in de lobby van het hotel= Er zitten hier 6 verwende mokkels, kinderen heel hard te krijsen en te doen en NIEMAND maar dan ook NIEMAND DIE er wat van zegt, maar goed dat ter zijde want dat mag onze pret natuurlijk bederven! ;)

Na iets meer dan een uur gevlogen te hebben, zijn we dus aangekomen in Sumatera, Medan.

Heerlijk die klamvochtige temperaturen, wat zo rond de 27 graden ligt :D net als in Sri Lanka.
Dus ik voel me opzich al erg op mn gemak hier, Melvin zei het zelfde das dus leuk, dat we er het zelfde overdenken:)

Wel grappig, we gingen als eerst ons visum regelen op het Sumetraanse vliegveld. Heerlijk dat Eddy de taal spreekt en opzich eigelijk zo geregeld kan worden!
Toen Eddy de visa ging regelen, gingen wij alvast LETTERLIJK EN FIGUURLIJK in een rij staan!
Haha, als stond er maar een grote tas ernaast,dan zei zn dikachtig airport mannentje: ''NETJES ACHTER ELKAAR STAAN'' (ondertussen heeft Eddy al vriendschap gewoon met hem gesloten ;) hij kan lekker maleis praten hej dus dat komt wel goed)

Ma zei nou, we kunnen nu net de country line dance gaan dansen, haha!
Melvin had al gelijk fan's (gelukkig wel mannelijke ;)) op het vliegveld hier, ze dachten dan ook dat hij Eddys zoon was hehe
Ze stonden allemaal om hem heen om hem te bewonderen ;)

We gingen eerst naar ons 1e hotel:
Garudadaplaza in Medan. Omdat we (zowaar eens eigelijk al heel deze reis) op tijd zijn, waren onze kamers nog niet klaar en dus gingen ma en ik ons even opfrissen en andere kleding aandoen. Omdat we bedekt moeten zijn want we gaan zo naar een moskee.

De koffers waren netjes in gepakt mara ja nu hej ;)

We dachten leuk krijgen jullie fotos van ons met een hoofddoek, maar HELAAS het is niet meer doorgegaan. (jammer hej ;))

De moskee was al begonnen met zijn dienst en vanavond komen hier zn 2 miljoen mensen :S (SLIK WIJ ZIJN DAN ECHT WEG) We zitten namelijk in het ramadan seizoen.
Wel leuk ze hebben hier een soort van eettentjes overdekt een gelijkenis van passar malam.

Tot nu toe voel ik me hier wel op mn gemak (als er geen 30 man je zit aan te gapen...) en dus een beetje aziatisch thuis:)

HET lijkt net een beetje op COLOMBO= hoofdstad van sri lanka, maar dan met allemaal Indonesische mensen ;)

Dat getoeter, kris kras doorelkaar rijden en van die grote reclame borden (denk dat ze dat zo doen, want volgens mij gaan ze hier niet echt rond met reclame folders ;p)

En met 3 man op een scooter ziten is hier ook heel normaal.. Keek mn ogen uit, zelfs vrouwen met kinderen in een gewikkelde doek achter op!

Omdat we niet naar de moskee zijn geweest, gingen we naar een groot shopping winkelcentrum waar ook een Mac donald was.

Wow wat een leuk overdekt winkelcentrum is dat zeg keek mn ogen uit (blijft altijd leuk hej dames onder ons winkelen hehe)

Melvin zei opeens Dil MOET JE EENS KOMEN en ja hor allemaal tassen in alle kleuren van de regenboog.
Mensen met een bb kunnen zich hier ook uit leven haha

De armoe is hier anders dan in Sri lanka maar goed arm is arm waar dit ter wereld ook kan zijn. Zo hebben we ook onderweg slapende kindjes gezien op houten kramen.
Mel liep over een brug en ik ging hem achter na dacht leuk, maar toen ineens: SLIK STOP VERSTIJD er lagen mensen in een hoekje te bedelen met hun handen gevouwen.
Gelukkig hebben we wel wat reiservaring en hebben we wat klein spulletjes geven wat k in mn hand tas had gedaan want geld had k nog niet. Ook gaf ik ze nog wat verpakte pinda nootjes, maar ik dacht mag ik dat wel geven want het is toch ramadan maar ja als je nietks heb dan is alles welkom denk ik dan maar.

Ook erg leuk is hier de indische/ mtv, lekker mee zingen met de smartlappen ;)

We hebbennet gegeten in het hotel, erg lekker (ennak) en dit al voor zn 26 euro met zn 4 inclusief drinken.

Na het eten hebben we een rit gemaakt met een drie wieler brommer en zijn we de stad in gesjeest.

Zo zie je maar weer ineens zit je nog gezellig met elkaar te borrelen thuis in nederland en nu zijn we in het oosten, een hele andere cultuur om ons heen.

Morgen gaan we naar toba meer, dit schijnen de diepste wateren te zijn ooit!

nou we hopen dat met jullie ook alles goed gaat!

dikke kus en we gaan proberen wat fotos erop te zetten!

DOEI DOEI
xxx

Tonny Eddy Melvin en DEWI

• 22 Augustus 2010 - 15:47

Ties:

Cool hoor, eerste dag daar en jullie zijn al druk bezig! Klinkt wel goed allemaal! Veel plezier!

• 22 Augustus 2010 - 17:27

Ma Gorree:

Hallo Lievers Het WAs Weer een mooi verslag hoor Die fo,tos heb ik niet gekregenhoor dat is jammer maar die zien we wel zijn de kindere al naar bed heb je geen gescheeuw meer hier alles goed hoor nou morgen hebben jullie weer een drukke dag veel plezier maar dat zal wel lukken het is heel wat anders dan srilanka he nu ik hoor wel weer wat allemaal een dikke knuffel van ons en een poot van kilat xxxxx

• 23 Augustus 2010 - 06:23

Rico:

Mooie avonturen lees ik nu al! En jullie benutten de tijd optimaal zie ik al.

P.S. Meller ik lees nu in dit stuk al twee maal iets over eten.... "de Maccy" en "ennak"... Ik weet alweer hoe laat het is :D Groetjes allemaal!