Dag 2 Ambon-Waai Molukken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu Dag 2 Ambon-Waai Molukken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

Dag 2 Ambon-Waai Molukken

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

31 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Selemat Malam (goede avond) allemaal!

Hoe gaat het daar in Nederland?
Hier met ons gelukkig allemaal bike= goed ;)

Jaja stukje bij beetje kunnen we steeds meer moluks praten, dalijk doen we niet anders haha :P

Als eerste vandaag zijn we weer op bezoek gegeweest bij tante Saar.
Hier hebben we lekkere zoete thee met lekkers gekregen.

Ook hebben we gespeeld met de kindjes hier buiten, totdat het ineens keihard ging regenen!
Ja want ondanks dat we nu niet in Nederland zijn hebben wij er hier nu ook last van, echt van die tropische regenbuien!

Melvin heeft zich lekker in het zweet gevoetbald met de kids en deelde we samen ballonnen en koekjes uit. :D erg leuk vonden ze het en wij ook ;)

Zo hebben mama en ik ook met een paar meisjes papegaatje leef je nog gespeeld en hebben we de kinderen box, hi 5 en nog wat van die handje klap power stoten geleerd ;)

Ook zijn we op verdere familie bezoek gegaan en hebben we de envelope en cadeautjes van familie uit Nederland hier uitgedeeld. Erg blij was iedereen hiermee! :D

Ook konden we nu de Morea's toe... (de glibberige, maar zeer bijzondere zeevis alen, die hier erg heilig zijn)
Ik (Dewi) zat er wel een beetje tegen op, (als ik eerlijk mag zijn eet ik liever vis, dan dat ik ze door mn benen heen laat glibberen, hehe), MAAR IK HEB HET TOCH NATUURLIJK GEDAAN ;)

Z'n kans krijg je maar 1x dus ja die wou ik niet aan me voorbij laten gaan. Het viel opzich wel mee. Ze zijn echt zacht! En ze doen je geen vlieg kwijt :)

De morea's zwemmen hier alleen op Waai (plaatsje waar Eddy's ouders vandaan komen).
Toen de oorlog uitbrak waren ze niet te zien en zaten alleen in een grot en toen de oorlog voorbij was kwamen ze pas weer tevoorschijn.
Morea's bestaan als sinds hier de mens bestaat en kunnen dan ook erg oud worden net als een mens.

Na bijna al het familieboek tochtje gehad te hebben, zijn we gaan eten hier in de buurt, niet in het hotel.
Hier hebben we weer samen gegeten met Jhonny.

Wat erg leuk was om te zien bij een van de familieboekjes, zagen we een foto van Tante Ata en Ome Chirs en Ome Piet en Tante Sally ;) Leuk om jullie daar ook te zien haha :P

Na terugkomst van het avondmaal, hebben we nog wat thee gedronken met Jhonny en namen we het reisprogamma van de week alvast door.

Ik heb nu de recente foto's nu niet bij de hand, (van vandaag dus) maar ik zet wat fotos op mn Hyves: Dewi Nellen
Melvin is veel handiger met fotos op deze site zetten ;)

Nou Amato (te snel weer) en jullie horen van ons!

Dikke kus chinta manis (Lieve groet)
van ons allemaal Eddy, Tonny Melvin en Dewi vanuit Ambon- Maluku!

  • 31 Augustus 2010 - 17:16

    Ma Goree:

    hallo alle maal wat een heerlijk verhaal weer dew heb je gezwommen met die aalen en mel gevoetbalt en je moeder heeft leuke spelletjes gedaan met de kindjes dat vonden ze zeker wel leuk ik las ook dat jullie nu regen hebben nu hier is nu mooi weer ik kreeg van son een berichtje die hadden nachtvorst in frankrijk dus die had het koud in de tent maar ze hebben het wel naar de zin ik moest je de groetjes doenben je weer hele maal op geknapt kom dat van het eten om dat eddy ook al niet lekker was nu lieverds nog heel veel plezier nog en tot het volgende verhaal dew je doe het goed hoor dikke knuf van ons wij missen jullie ook hoor en een poot van kilatje doeiiiiiiiiiiiiiiii xxxxxxxx

  • 31 Augustus 2010 - 17:50

    Shahla:

    Ha lieve wereldreizigers!!

    Wat een verhalen! Heerlijk geniete! Nou, Tonny ben je ziek geweest? Las, dat je erg beroerd was??!!! Nou, hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt en kun je een beetje genieten.
    Rusten jullie tussendoor nog een beetje?!! Drukke programma's hebben jullie, hoor!Of hebben jullie na deze 4 weken, nog een weekje om bij te komen? :-)
    Jammer, dat ik nog maar 2 dagen over jullie reis kan lezen, want dan begint mijn vakantietje ook.

    Hele dikke knuffs en kus, Shahla

  • 31 Augustus 2010 - 21:19

    Kev, Eef En Pukske:

    Hey moppies, leuk leuk leuk, goed om te lezen dat alles goed gaat!

    En Deew diepe respect, (meestal ben je niet zo'n heldin :-P), ik vind het echt stoer dat je met de morea's hebt gezwommen!!!!!

    HAVE FUN en iedereen een dikke knuff van ons

    Kusssssie

  • 07 September 2010 - 07:29

    Sabrina:

    Dag vakantiegangers!! Selamat Pagi,Wat leuk zeg om jullie verslagjes te lezen allemaal, wat een indrukken doe je op in het land he.. het is geweldig! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat je een wereld tijd hebt daar met lieve leuke mensen om je heen. De kids zijn geweldig dankbaar he.. echt super! Wij denken aan jullie en ik kan niet wachten om hier in NL the sldie show te gaan zien ;-) dikke knuf Cium cium manis Sabrina, Jovanny & Joao.

  • 25 Juni 2012 - 03:49

    Ondos:

    Hallo leuk om je reisverslagen te lezen, ik wou zeggen dat je ook morea's hebt in Suli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2010

Dewi

17 September 2010

eddy verslag deel 2

15 September 2010

verhaal van eddy

07 September 2010

reisverslag van dewi ambon

07 September 2010

ha ha haai ambon manise
Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

Hallo lieve familie, vrienden en special one's (wat jullie natuurlijk zijn ;) Onze reis naar Maluku/Ambon gaat bijna beginnen! Eigelijk is het al een klein beetje begonnen, want grotendeels was net familie Matahelumual gezellig op bezoek geweest, om ons alvast een goede reis te wensen en om de nodige pakketjes/foto's mee te geven, die wij dalijk aan de verdere familie door geven. Tot horens in Indonesie and Maluku! Eddy, Tonny, Melvin en Dewi

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1599
Totaal aantal bezoekers 33558

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2010 - 19 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: