Toba meer (Dewi) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu Toba meer (Dewi) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

Toba meer (Dewi)

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

29 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal hier weer wat schrijf materiaal van ons! We hebben het nog steeds erg naar ons zin en het weer zit tot nu toe ook mee.

Nou hier houden we jullie hopelijk weer eventjes mee zoet :)

We zijn inmiddels bij het TOBA MEER. Wow wat is het hier echt prachtig! Geweldig echt waar wat een uitzicht!

Er gaat gaande dat hier de oerknal begonnen is. Men denkt ervan dat er brokstukken gevonden zijn in Rusland.

Een andere legende van het Toba meer gaat, is dat er vroeger een Engel verliefd op een boer was en samen trouwden. Hij moest haar beloven dazt ze het water en de vissen met rust lieten.

Op een dag kregen zij een zoon en hij moest toch overleven, dus heeft hij toch van het water en de vissen gesnoept en dit vond hij zo erg dat hij zo gehuild heeft en zijn tranen vormde het Toba leek.

Mooi hej ;)

In de avond hadden we een motertocht gemaakt. (Ma bij Eddy en ik bij Mel.)Erg gaaf was dit ook, we zijn zn 2 uur weggeweest. Helaas waren we later dan gepland terug, zodat we eigelijk geen warm water meer hebben, om te douchen, maar met Eddy zn goede talenknobbel ;) ging hij dit netjes vragen en konden we heerlijk nog even douchen!

Laatste dag Toba meer :(

Helaas ook hier was een dag van komen en gaan. We zouden eigelijk nog Soto soep gaan eten bij ons vaste restaurantje, maar Eddy voelde zich niet zo lekker en we hadden niet zn trek in eten meer, dus zijn we lekker op onze hotel kamer gebleven. Oftewel thuis voor de buis= in ons geval de de pc ;P

Na het ontbijt (toast met schrapkaas was= eigelijk chedderkaas wat je normaal gesproken op een hamburger doet, maar wij moesten het letterlijk eraf schrapen...) zijn we naar Sippi soussisous (maak er maar wat leuks van;)) gereden.

Hier konden we nog voor het laaste het uitzicht zien,van het Toba meer.
Ook hier was het weer adembenemend mooi!

Helaas was hier ook een zielige straat hond, met een gebroken poot. Hij was eerst een beetje bang, maar al gauw had ik gelukkig zn vertrouwen gewonnen en verwende hem met kaakjes en water, wat er aardig goed in ging:) Toen de halve rol koek op was, ging ik een nieuw pak halen. Men verklaarde me hier voor gek dat ik dat deed, maar dat kan me niks schelen!

Toen we weg reden van het Tobo meer, gingen we weer met de boot. Hier zagen we weer dat jongetje (anak laki laki;)) die toen aan het zingen was op de boot. Hij was met zn ouders en zusje aan de kant van de gracht zn kleren aan het wassen. We riepen hem en gaven hem een lichtgevende sleutelhanger. Leuk dat hij het vond! Hij glunderde helemaal :D en maakte een paar salto sprongen in het water! Zn zusje gaven we een pluche sleutelhanger, maar al gauw vond ze die van haar broer leuker, maar heel lief danste en deelde hij het met zuslief:)

Uiteindelijk ging hij samenlief met zn zusje ermee spelen en daarna was het (helaas) weer tijd om hard te gaan werken, om kranten te verkopen op zn blote voetjes...

Op de boot zat een vrouw me heeeeeeeeeeeeeeeel de tijd met van top tot teen aan te gapen!!! Ik weet dat ze hier graag het moois van je afkijken, maar dit was niet normaal!

De gene die mij kennen, kan ik dus ook erg arrogant terug kijken, dus dit deed ik dan ook en keek haar met mn (nog mooi geepileerde) opgetrokken wenkbrauw haar scheef terug. Daarna deed ze het niet meer hehe :P

We zijn ook nog naar een markt geweest. We zouden hier fruit gaan halen alvast voor de oerang oetangs. Maar vrijwel al na 5 seconde's hadden Mam en ik het al gezien, WANT we hoorde hier het gejank van puppy's! Er zaten 2 jongen puppy's in een rieten mand, geen eten en geen driken, wel hun eigen ontlasting! Gelukkig mochten we ze aaien! Heerlijk vonden ze die liefdevolle aandacht! Het is dat het illegaal is dat je geen dieren mee mag nemen naar Nederland, want anders had ik zo gedaan, vriendjes voor onze Kilat en weer huisdieren voor opa en oma ;)

Melvin voelde zich toen niet zo lekker en zijn we voor de zekerheid langs een ziekenhuis gegaan. Maar goed ook dat we dit hadden gedaan, want hij bleek een bacterieele infectie te hebben in zn slokdarm!

We denken dat dit komt van zn slang uit zn (toen nog geliefde, maar nu dus niet meer) camelback rugzak. Met deze slang kon hij dus vanuit zn rugzak water drinken,maar we denken dat deze op de grond heeft gelegen en zo dus ziek is geworden.

Nadat dokter Herman en zn 10 hulpjes, inclusief bodycards
hem onderzocht hadden, krijg hij een overlevings pakket aan medicijnen mee. Hij is flink beroerd geweest, koorst en ga zo maar door.

Gelukkig is hij weer helemaal de oude en maakt hij weer als een Japanner overal weer foto's van :D!

• 29 Augustus 2010 - 14:33

Ma Gorree:

hoi dew wat leuk dat je dat geshreven heb wat gaaf allemaal wat jullie meemaken jammer van mel he ik zou maar gewoon een fles water mee nemenvind jij dat niet leuk dat ze naar je kijken ben je het aan kijken niet meer waard dan ha ha en wat die hondjes is heel zielig hoor maar wij hebben aan een hond wel genoeg wat heeft eddy dat hij ook ziek is heeft hij iets verkeerd gegeten soms hopen dat alles weer beter gaat nu nog bedankt he voor het nieuws een hele dikke knuf van ons en van kilat doeiiiiiiiiiiii xxxx