Net zoals in: Jungelbook - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu Net zoals in: Jungelbook - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melvin, Dewi, Tonny en Eddy Huisman, Nellen, Gorree en Matahelumual - WaarBenJij.nu

Net zoals in: Jungelbook

Door: 4wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

29 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag hadden we een jungle safari tocht op ons progamma staan.

Dit hield in: 7 uur 's Morgens ontbijten en een half uur later: vetrekken maar.

Toen we net 1 minuut het pad op liepen, begon de hele vroege morgen al met een oerkreet van mij... (Nick je had toch gelijk hehe;P)

Sorry ik dat het een blaadje was (totdat het ging bewegen))maar het was toch echt een grote, glibberige worm :)...

MAAR GOED:

We liepen steil naar boven en kwamen zo nu en dan toverplantjes tegen; zoals tjengkeh, wat dus kruidnagel is en rubber bomen.

We kwamen mensen tegen, die wel 50kg rubber droegen, gewoon hangend aan een stok.

We hadden 2 gidsen. De een bleef bij ons en de ander liep ver voor uit om te communiceren met de oerang oetangs. De gidsen onderling gooiden er ook echt oerkreten uit:) zodat ze wisten waar ze waren of gewoon simpelweg even mobiel met elkaar bellen in de boes boes jungle. Moet kunnen anno 2010 toch ;D

Toen kwamen we punky aap tegen, die we als eerste al konden voeren. Heerlijk vond hij het en pakte het zo aan met zn natte handjes :)
PUNKY AAP bleef ons een tijdje volgen, maar ja wat wil je als je weet dat er in een van de rugtussen heerlijk fruit in zat.

En ja hor, al best vrij snel kwam er ineens een moeder aap met haar jong hoog in de bomen naar ons toe!

Prachtig ook deze beesten! Ik vind olifanten zoiezo al heel erg machtig, maar zn aap is ook erg bijzonder om ze zo dichtbij je te hebben! die handen, het gelaats uitdrukkingen, zo sprekend ons als mens zijnde ;)

Al gauw verzamelde er nog meer apenvriendjes om ons heen en smikkelde van het fruit.

Lopend door het bos zie je gewoon, dat het echt allemaal PUUR NATUUR is hier; geen papiertjes, kauwgom en ander troep is hier te zien! Gelukkig maar! Wel duizendpoten, mieren en schorpioenen...

Aan het einde van onze toer zagen we een oerang oetang die in een grote kooi gevangen zat. Nee niet zielig of misschien nog wel maar lees maar verder:

Hij was in gevangenschap een huisdier bij mensen thuis geweest. Hij moet totaal 6 maanden in deze kooi blijven, om te aklimatiseren en dan mag hij weer VRIJ DE JUNGLE IN :D

Als ze vrij gelaten worden, dan komen ze wel eens even buurten.
Een jong blijft tot en met zn 5de jaar bij zijn moeder en dan is hij zelfstandig genoeg om alleen verder te gaan.

• 29 Augustus 2010 - 15:07

Ma Goree:

wat fantasstis in de jungel dat maak je maar een keer mee jullie zien wel veel he kan je het allemaal wel aan wat ook leuk dat je wat van nick gehoord heb hij lees het ook hoor op ze,n werk hij heeft nog geen internet thuis nu verder nog heel plezier allemaal dikke knuf xxxxc

• 07 September 2010 - 07:32

reisverslag van dewi ambon

07 September 2010

ha ha haai ambon manise
Melvin, Dewi, Tonny en Eddy

Hallo lieve familie, vrienden en special one's (wat jullie natuurlijk zijn ;) Onze reis naar Maluku/Ambon gaat bijna beginnen! Eigelijk is het al een klein beetje begonnen, want grotendeels was net familie Matahelumual gezellig op bezoek geweest, om ons alvast een goede reis te wensen en om de nodige pakketjes/foto's mee te geven, die wij dalijk aan de verdere familie door geven. Tot horens in Indonesie and Maluku! Eddy, Tonny, Melvin en Dewi

Actief sinds 15 Aug. 2010